W dn. 28.03.2025r. uczniowie klas IV i V uczestniczyli w warsztatach pt. „Moje emocje i ja”, które poprowadziła pani Marta Putra, pedagog z PPP w Suwałkach. Zajęcia służyły rozwijaniu u dzieci umiejętności rozpoznawania własnych emocji, poznaniu sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Zaś w dn. 09.04.2025r. uczniowie klas VI-VII w ramach zajęć psychoedukacyjnych z panią pedagog Katarzyną Nawalską i panią Darią Cichosz – Łostowską z poradni, uczyli się konstruktywnych sposobów rozwiązywania sytuacji konfliktowych.
Celem spotkań z zespołami klasowymi jest prowadzenie rozmów na temat wsparcia psychicznego, uważności na drugiego człowieka oraz wzajemnej troski.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu obchodzony jest co roku 2 kwietnia. To wyjątkowa okazja, by zwiększyć społeczną wiedzę na temat autyzmu i promować akceptację osób w spektrum. Została ona ustanowiona przez ONZ, aby zwrócić uwagę na potrzeby osób autystycznych i zachęcać do tworzenia bardziej otwartego społeczeństwa.
W tym dniu celebrowaliśmy różnice i tworzyliśmy społeczeństwo, w którym każdy czuje się mile widziany. Zaś w ramach szkolnej akcji „Zaświeć się na niebiesko!”, założyliśmy ubrania w tym kolorze, by okazać wsparcie i solidarność z osobami autystycznymi.
SP w Kaletniku włączyła się do inicjatywy lekcji w szkołach z okazji Dnia Edukacji Prawnej 2025, współorganizowanej przez Ministerstwo Sprawiedliwości oraz samorządy i zrzeszenia zawodów prawniczych.
W dniu 31 marca 2025 r. uczniowie klas VII-VIII uczestniczyli w dwugodzinnej lekcji zdalnej pn. „Hejt, trolling i memy. Po co jest prawo i jak mnie chroni – na przykładzie naruszeń dóbr osobistych w Internecie” przeprowadzonej przez sędziego Kajetana Kosterkiewicza.
Tematyka lekcji wpisuje się w problematykę edukacji prawnej i obywatelskiej oraz profilaktykę w zakresie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w sieci.
Obchody Dnia Walki z Depresją w naszej szkole stanowiły doskonałą okazję do zwiększenia świadomości na temat zdrowia psychicznego wśród uczniów, nauczycieli i rodziców. Organizując różnorodne aktywności, szkoła stworzyła przestrzeń do otwartej rozmowy o emocjach, stresie i sposobach radzenia sobie z trudnościami. Wśród zaplanowanych i wdrożonych działań, które nie tylko edukują, ale także integrują społeczność szkolną i promują pozytywne nastawienie wymienić należy:
- ekspozycję plakatów i materiałów edukacyjnych przez klasę VII,
- opracowanie gablotki z numerami instytucji świadczących pomoc i wsparcie osobom w kryzysie psychicznym,
- psychoedukację dzieci i młodzieży poprzez wdrożenie Kampanii „PROszę o poMOC”.
Drogi Rodzicu,
Należy pamiętać, iż każde nietypowe zachowanie (drażliwość i wybuchy złości zamiast smutku, nagłe zmiany w zachowaniu i wycofanie społeczne, problemy w nauce i utrata motywacji, częste bóle głowy lub brzucha bez wyraźnej przyczyny), które trwa dłużej, to sygnał do działania. Rozmawiaj z dzieckiem o jego samopoczuciu.
Jeśli wydaje Ci się, że Twoje dziecko potrzebuje pomocy, a jego stan psychiczny przeszkadza w normalnym funkcjonowaniu w życiu społecznym lub w edukacji, skorzystaj z pomocy specjalistów.
Skorzystaj z mapy i znajdź najbliższą placówkę :
Wyszukiwarka placówek - Centrum Wsparcia dla Dzieci